سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مناجات شعبانیه - عــــــــــروج
صفحه ی اصلی |شناسنامه| ایمیل | RSS | پارسی بلاگ | وضعیت من در یاهـو
حکمت را بگیرید؛ حتی از مشرکان . [امام علی علیه السلام]
» آمارهای وبلاگ
کل بازدید :37815
بازدید امروز :1
بازدید دیروز :13
اوقات شرعی
» لینک های روزانه
» درباره خودم
مناجات شعبانیه - عــــــــــروج
عطیه...
به دنبال حقیقت ناب در آستانه طلایی دلم آنجا که جایگاه معبود است.
» لوگوی وبلاگ
مناجات شعبانیه - عــــــــــروج
» لوگوی دوستان
» لینک دوستان
» فهرست موضوعی یادداشت ها
» مطالب بایگانی شده
» جستجو در وبلاگ

» آوای آشنا
» مناجات شعبانیه

بسم الله الرحمن الحیم /

داشتم فکر میکردم که 10 روز بیشتر به تموم شدن ماه شعبان ماه رسول الله نمونده چقدر غفلت ، بی توفیقی ... بابا داریم میرسیم به ماه رمضان قراره تو این دوماه رجب و شعبان خودتو درست کنی تا تو ضیافت قشنگترین مهمون خدا باشی.... اللهم الرزقنا

دیشب هوس خواندن مناجات شعبانیه را کردم ... تعریفش را خیلی شنیده بودم! اما توفیق خوندن یه دعای باحال رو نداشتم اوصولا وقتی دعایی رو قراره بخونم آروم آروم میخونم به معنیش نگاه میکنم . بهش فکر میکنم . لذت میبرم .

فکر میکنم این دعاهایی که از معصومین (علیه السلام) یا از راویا نقل شده عجب معانیه ی پر باری توش نهفتس و ما گاهی چقدر غافلیم/

بگذریم...

چند عبارت زیبا از این مناجات منو به وجد آورد ... اونا رو مینوسیم ... نمیدوم با خوندن این عبارت ها چه احساسی خواهید داشت...

 

مناجات شعبانیه

 

مناجات شعبانیه جزء اعمال مشترکه ماه شعبان محسوب میشه که مولا علی (علیه السلام) و امامان فرزندانشون (علیهم السلام) این دعا رو تو این ماه میخوندن:

 

الهی و قد افنیت عمری فی شره السهو

ای خدا عمرم را با درد و غفلت از تو فانی شاختم .

 الهی لم یکن لی حول فانتقل به عن معصیتک الا فی وقت ایقظتنی لمحبتک و کما اردت ان اکون کنت فشکرتک بادخالی فی کرمک و لتطهیر قلبی من اوساخ الغفله عنک

ای خدا من قدرتی که از معصیت باز گردم ندارم مگر آنکه تو به عشق و محبت مرا بیدار گردانی یا آنکه چنانکه تو میخواهی باشم و شکر تو گویم چون مرا به کرمت داخل کردی و قلبم را از پلیدی ها ی غفلت پاک و پاکیزه گردانیدی.

  الهی ان اخذتنی بجرمی اخذتک بعفوک و ان اخذتنی بذوبی اخذتک بمغفرتک و ان ادخلتنی النار اعلمت اهلها انی احبک

ای خدا اگر مرا به جرمم مواخذه کنی تو را به عفوت مواخذه میکنم و اگر مرا به گناهانم باز خواست کنی تو را به مغفرتت باز خواست کنم و اگر مرا به آتش دوزخ ببری اهل آتش را آگاه خواهم کرد که من تو را دوست میداشتم.

  الهی و اجعلنی ممن نادیته فاجابک و لا حظته فعصق لجلاک فناجیته سرا و عمل لک جهرا

ای خدا مرا از آنان قرار ده که چون او را ندا کنی تو را اجابت میکند و چون به او متوجه شوی از تجلی جلال و عظمت تو مدهوش میگردد پس تو با او در باطن راز میگویی و او به عیان به کار تو مشغول است .




عطیه...:: 87/6/2:: 12:42 عصر | نظرات دیگران ()


» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
ولایت عشق
پایانی برای شروعی دوباره
مناجات شعبانیه
تولد
[عناوین آرشیوشده]
<*WS_P >